SEAT Mobiliteitsservice

 Pech onderweg?

Pech onderweg?

Elke nieuwe SEAT heeft bij aflevering standaard recht op de SEAT Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële SEAT dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech.

Sta je met pech of heb je een aanrijding gehad? Bel dan de Mobiliteitsservice. Ook in het buitenland*.

Neem contact op met het 24-uursservicenummer van SEAT:

  • In Nederland: 088-0330106;

  • In het buitenland: +31 88 0330106.

  • Vul bij een aanrijding het Schadeformulier in

  • Private leaseklant met pech? Kijk dan hier.

Zorg dat jouw Mobiliteitsservice geldig blijft
Omdat SEAT vindt dat je ook na 2 jaar verzekerd moet kunnen zijn van SEAT Mobiliteitsservice, hoef je slechts aan één voorwaarde te voldoen: je laat het reguliere onderhoud van je SEAT binnen de voorgeschreven periode of het voorgeschreven aantal kilometers door de officiële SEAT Service Partner uitvoeren. Evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Zo ben je gegarandeerd van het optimaal functioneren van je SEAT, nu en in de toekomst.

Bewaar je serviceboekje goed
Na de grote beurt of de Long Life onderhoudsbeurt plaatst je SEAT-dealer een of meer stempels in het serviceboekje van je auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice is voldaan. Houd je serviceboekje daarom altijd in de auto. 

Is je recht op gratis mobiliteitsservice verlopen?
Dan is het laten uitvoeren van een grote beurt of een Long Life onderhoudsbeurt met bijbehorende reparatieadviezen bij de SEAT Service Partner voldoende om de Mobiliteitsservice opnieuw in te laten gaan.

SEAT Mobiliteitsservice

Veelgestelde vragen

Wanneer schakel ik de SEAT Mobiliteitsservice in?

Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je SEAT. Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa*. Bij twijfel zal de SEAT Mobiliteitsservice je informeren over de mogelijkheden.

Wanneer spreken we van pech?

We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken **.

Hoe werkt de SEAT Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde SEAT dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat als directe reparatie niet mogelijk is?

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van SEAT. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen SEAT dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.

** Wat valt niet onder de SEAT Mobiliteitsservice?

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsservice valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je zelf een additionele reisverzekering afsluiten.
- Lekke band, de hulp op de stranding locatie, eventueel transport naar uw dealer of andere gevolgkosten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in afgesloten auto.
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- Pech a.g.v. niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.
- Ongeval of gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.
- Andere oorzaken van buitenaf.

Wat gebeurt er als mijn pech niet onder SEAT Mobiliteitsservice valt?

Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Mobiliteitsservice met je bespreken.

Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de SEAT Mobiliteitsservice?

De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Wat vergoedt de SEAT Mobiliteitsservice en wat niet?

Mobiliteitsservice betekent dat de medewerker van de alarmcentrale je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de dekking van de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de (fabrieks-) garantie. De dealer kan je hier meer over vertellen.